Een slim boterpakje

Boterbeïnvloeding

 

Boter

 

Zelf raak ik geen margarine en dergelijke meer aan. Echte ongezouten roomboter is 1000x gezonder. Maar deze boter die ik van de markt heb, trok meteen m’n aandacht en beïnvloedde me dusdanig, dat ik het meteen op m’n boterham wilde hebben haha! Ik vind m geweldig.

 

Hoezo? Wat is er dan zo bijzonder aan?

 

Nou, ik zal deze onbewuste botervloot beïnvloeding even bewust benoemen, zodat je ziet hoe het door je brein (supersnel) verwerkt wordt.

 

Allereerst zie je het principe ‘autoriteit’ sterk naar voren komen. Van der Pol en zonen hebben het bedrijf al zo'n 130 jaar in de familie. Dat geeft je het gevoel dat ze wel behoorlijk verstand van boter moeten hebben (en dat is waarschijnlijk ook zo).

 

Dat ze een autoriteit zijn op dit gebied, benadrukken zo ook nog eens met het rijmpje. Het suggereert immers dat deze boter ook jouw maaltijd geweldig zal laten smaken. Oftewel: daardoor lijkt het alsof het algemeen bekend is dat de maaltijden van deze familie goed smaken.

 

Verder attenderen ze je extra op het feit dat het ‘echte boter’ is. Daarmee suggereren ze dat veel andere boter troep is (en ja, dat klopt natuurlijk ook wel). Daarmee bewijzen ze wederom dat ze hierin een autoriteit zijn.

 

Tja, en dan de afbeelding natuurlijk! Een like-duim. En dat kennen we uiteraard allemaal van Facebook, dus het wekt vertrouwdheid op, maar geeft tegelijkertijd ook aan dat ze met de tijd meegaan. Bovendien geeft een duim omhoog sowieso positieve associaties.

 

En als laatste, wat voor mij persoonlijk werkt, is gewoon puur het feit dat er een rijmpje op staat. Ieder z’n eigen humor, maar ik krijg het gevoel erbij van ‘jee, wat een retro-boter’.

 

Maar het belangrijkste van alles: het is inderdaad heel lekkere boter fam. van der Pol!

 

Like

 

No Comments

Post a Comment