Masterclasses Nudging

Succesvolle nudging in het bedrijfsleven/bij de overheid

Duur: 1,5 uur of 3 uur

Welke communicatietechnieken zijn handig om te kennen? Hoe zorg je er voor dat klanten meer producten/diensten afnemen? Hoe haal je bepaalde weerstand weg? Hoe verander je iemands houding/attitude over iets? Hoe zorg je ervoor dat je collega/klant daadwerkelijk iets doet met jouw feedback/oplossing? Dit zijn enkele voorbeelden van vragen waar bijna elke organisatie zich mee bezig houdt.

Deelnemers vergelijken deze masterclass wel eens met ‘omdenken’, maar dan wetenschappelijk onderbouwd. Jullie leren casussen op een heel andere manier te benaderen met de inzet van psychologie.

In deze training/masterclass leer jij in ieder geval de basisprincipes van nudging. Desgewenst kan het team ook aan de slag met een eigen casus. Hierbij onderzoeken jullie van elk basisprincipe waar en hoe je deze toepast op de casus zelf (in tweetallen). 

En weet je wat er dan meestal gebeurt? Mensen komen vaak plotseling tot briljante ingevingen. Vervolgens bespreken we plenair de nieuwe ideeën en verzamel ik deze na afloop.

Daarnaast kan de masterclass uitgebreid worden met een deel 2 van ook zo'n 1,5 uur. Hierin ontdek je enkele 'breingeheimen' en 'brein defaults' waar je altijd rekening mee moet houden als je nudging toepast. 

Binnen een week krijgen jullie een reader in pdf-formaat als naslagwerk voor in de toekomst. Ook werk ik de inzichten en ideeën van het team altijd voor jullie uit. Gewoon, als extra service.