Holy Arie en z’n baking soda

 

De Holy Soda ophef

 

 

Deze heilige ranja heeft gezorgd voor veel opspraak. Lees snel verder wat er gebeurd is:

 

1) De commercial van Arie Boomsma, waarbij hij over het water loopt, wordt niet zo goed ontvangen door onze christelijke naasten.

arie

https://www.youtube.com/watch?v=jqxZxIjwsKc

 

 

2) Nog geen dag later duikt onderstaand amateurfilmpje op, waarin te zien is hoe onze knappe Arie een hotel leeg jat.

arie2

https://youtu.be/mqkWENGY6lc

 

 

3) Als klap op de vuurpijl zien we de excuses van Holy Soda op onze tv-beeldschermen prijken en zeggen ze niet geassocieerd willen worden met stoute Arie, omdat zij 'puurheid' willen uitdragen.

 

soda stunt

 

Waarheid of hoax?

 

Gebakken lucht! Baking soda!

Het is een stunt van Holy Soda. Nummer 2 en 3 dan. Mogelijk hebben ze gewoon slim ingespeeld op de christelijke klachten.

 

De stunt zorgt er dan inderdaad voor dat ze veel publiciteit krijgen en dat de naam 'Holy Soda' nu goed onthouden wordt door consumenten. De hoax ga je vergeten, en de naam van het merk niet.

Ook wel 'source amnesia' genoemd. Leuk breintrucje dus.

 

Maarrrrrrr......

 

als Nudger wil ik ze wel even graag wijzen op het enorme risico dat ze genomen hebben door dit te doen:

 

Het brein vergeet niet alleen dingen snel, maar associeert ook als de beste! Het liefst met beelden/plaatjes en bovendien op een onbewuste manier.

 

Holy Soda kan dus wel gaan lopen roepen dat ze geassocieerd willen worden met 'puurheid', maar de statistieken zullen voorspellen dat iedereen Holy Soda gaat associëren met bad-ass Arie en spulletjes stelen van je naaste. Het liefst badjassen, zoals Boomsma zo mooi uitbeeldt in de video.

 

Of misschien stiekem een nieuwe doelgroep aan t benaderen? Hoe dan ook: ik vind het stiekem wel ‘n leuke stunt.

 

No Comments

Post a Comment